PÁLYÁZAT
- kedvezményezett neve: Dobozi Református Egyházközség
- projekt címe: Doboz település szociális alapszolgáltatásainak fejlesztése
- projekt azonosító száma: TOP-4.2.1-15-BS1-2016-00025
- szerződött támogatás összege: 10 610 430 Ft, azaz tízmillió-hatszáztízezer-négyszázharminc forint
- támogatás mértéke: 100%
- projekt tartalmának bemutatása:
Doboz községben elengedhetetlenné vált a szociális alapszolgáltatások hatályos törvényi és hatósági előírásoknak, szabályoknak, ellátotti szükségleteknek megfelelő fejlesztése, a megfelelő színvonalú ellátást, a munkahelyi körülményeket javító berendezési gondozói és irodai eszközökkel, valamint gépjárművel történő felszerelése. A fejlesztéssel érintett szolgáltatások: étkeztetés, házi segítségnyújtás.
A szociális alapszolgáltatásokat igénybevevők kivétel nélkül mindannyian hátrányos helyzetűek, nagyarányban munkanélküliek, segélyekben és egyéb szociális juttatásokban részesülnek, nyugdíjból, illetve a minimálbér szintjét nem vagy alig elérő juttatásokból élnek. A Megalapozó dokumentumban részletesen bemutatott település és annak térsége, valamint a közvetett és közvetlen célcsoport ismeretében elmondható, hogy a projekt elsősorban szociális és gazdasági gondokkal (időskorúak, különböző egészségügyi problémákkal / betegségekkel küzdő személyek, mozgásukban korlátozottak) küzdő, marginalizált helyzetű közösségek által lakott településen (Doboz) valósul meg elsősorban.
A projekt eredményeképpen kezdetben kiegyenlítődnek, majd hosszabb távon javulnak a területi különbségek. Mindeközben mindvégig biztosítottá válik az egyenlő esélyű hozzáférés a megfelelő minőségű és színvonalú szolgáltatáshoz, hozzájárulva ezzel a (idős / elesett személyekkel szembeni) szegregáció elleni küzdelemhez. A fejlesztéssel érintett szolgáltatások révén elért ellátottak életkörülményei, társadalmi kapcsolatai javulnak, a beruházás nem jár környezetterheléssel. A pályázó fenntartó, azaz a Dobozi Református Egyházközség érdekelt abban, hogy a projekt eredményeként a megfelelő eszközökkel felszerelt gondozói irodahelyiség, a kilencszemélyes kisbusz beszerzése az ellátások minél színvonalasabbak és hatékonyabbak legyenek.
A fejlesztés konkrét célja: eszközbeszerzés (gépjármű, gondozói irodahelyiség fejlesztése). A kedvezményezett számára fontos a megfelelő ár/érték arány elérése, ezért a költségek tervezésénél mindvégig a költséghatékonyságra, a valós piaci viszonyokhoz igazodva, reálisan és takarékosan járt el.
- projekt tervezett befejezési dátuma: 2018. május 31.